1pneu1 pneu nas bavi

_____________________________________________________________________________________________________

1PNEU1 s.r.o.

web: www.1pneu1.cz

email: info@1pneu1.cz

Tel: +420 607 104 003

Lešetice 58

262 31  Lešetice

Tato adresa není určena k osobnímu odběru

IČ: 02639483

DIČ: CZ02639483

 

PLATEBNÍ METODY:

 

Letní osobní pneumatiky naleznete ZDE

Letní pnuematiky 4x4

ZDE naleznete zimní osobní pneumatiky

Pneumatiky celoroční

Zemědělské pneumatiky

Pneumatiky na motocykl

Duše pro nákladní ovzidla

 

Letní pneumatiky

Zimní pneumatiky

Celoroční pneumatiky

Pneumatiky na SUV

Zemědělské pneumatiky

Nákladní pneumatiky

Motocyklové pneumatiky


Úvod » ZAJÍMAVOSTI » Rady a tipy

ZAJÍMAVOSTI / Rady a tipy

ZÁKLADNÍ RADY JAK PEČOVAT O AUTOMOBIL V MRAZIVÉM OBDOBÍ

 

1. NEPŘETĚŽOVAT MOTOR

Prvních několik kilometrů jezděte velmi opatrně! Nepospíchejte na převodovku a nepřetěžujte motor. Než se promrzlý agregát dostane do provozní teploty, trvá to cca 10 – 15 km. U dieselů je to dokonce mnohem více. Po nastartování vozidla proto doporučujeme vyčkat, než vyjedete a při jízdě nevytáčet motor do vysokých otáček.


2. NEZAPÍNAT SPOTŘEBIČE
Při extrémně nízkých teplotách se nedoporučují zapínat spotřebiče jako je rádio, světla a vyhřívání oken či sedadel. Obzvlášť obezřetní by měly být řidiči dieselových, jelikož jsou náchylnější na stav autobaterie.  Doporučujeme všem řidičům tyto věci překontrolovat, než strčíte klíček do zapalování.


3. ZIMNÍ VÝBAVA
Do nezbytné zimní výbavy patří smetáček, lopatka a hlavně odolná škrabka pro odstranění námrazy ze skel vozidla. Práci se škrabkou Vám ušetří rozmrazovač skel, který navíc Vaše sklo nepoškodí. Šikovný pomocník je také rozmrazovací sprej pro případ zamrzlého zámku a sněhové řetězy. Doporučujeme jejich včasné nastudovaní návodu k použití.


4. KVALITNÍ ZIMNÍ PALIVO
Proč Vaše auto nestartuje? Můžou za to tekutiny! Řidiči benzínových aut motory většinou nastartují a bez problému si poradí i s teplotami až -40 stupňů.  Benzín se však s klesající teplotou méně vypařuje a tím se snižuje i možnost zahájení spalovacího procesu, takže i u těchto motorů někdy mohou nastat komplikace. U dieselových motorů je to o poznání horší. Ve velkých mrazech nekvalitní nafta velmi rychle tuhne. Kupujte proto kvalitní aditivum do nafty, které tuhnutí (gelovatění) zabrání. Oba druhy paliv tankujte jen u takových pump, kde máte záruku kvality!


5. POZOR NA BATERII
Problém s tekutinami má i baterie, ve které probíhají chemické reakce potřebné k výrobě elektrické energie mnohem pomaleji. Při extrémních mrazech, baterii z vozu raději vyjměte a uložte na teplejší místo. V případě ponechání baterie v automobilu, můžete zkontrolovat, zda je dostatečně nabitá. V případě neúspěšného nastartování, proces startu opakujte. Startování by nemělo trvat déle než 15 až 20 sekund a před dalším pokusem nechte baterii vždy alespoň dvě minuty odpočinout. Nestartujte mnohokrát, protože tím stav baterie ještě zhoršíte!

 

ČAS NA LETNÍ PNEUMATIKY


Není zákonem stanovená žádná lhůta, kdy by měl řidič přezout zimní pneumatiky na letní. Je ale nesporné, že s nástupem jara a zvyšujících se teplot je obutí letních pneumatik nezbytné. Přezout na letní pneumatiky můžete klidně i na konci března, měli byste ale vzít v potaz dubnové aprílové počasí. Buďte tedy obezřetní a čas pro výměnu pneu volte hlavně v závislosti na předpovědi počasí.

 

KDY POŘÍDIT NOVÉ PNEUMATIKY


Nové letní pneumatiky si pořiďte, pokud je hloubka dezénu pod 1,6 mm.
U zimních pneu je min. hloubka 4 mm.Tuto skutečnost vám pomohou rozpoznat vyvýšené plochy na pneumatice, tzv. indikátory. Opotřebované pneumatiky vám nezaručí dostatečnou bezpečnost. Zvyšuje se riziko auquaplaningu a brzdná dráha se výrazně prodlužuje. Navíc jejich užití na vozovce je v rozporu se zákonem a v
případě nehody tak riskujete značné pokuty a další právní následky. Pokud si nejste
jisti výměnou, poraďte se s odborníky, kteří vám poskytnou potřebné informace.

 

 

 

NOVÉ PNEUMATIKY NA VOZIDLE


Důležité vědět!

Po přezutí na nové pneumatiky, je velmi důležité ujet prvních 200-300 km rozumnou rychlostí a klidně. Po ujetí této vzdálenosti dojde k mírnému zdrsnění povrchu pneumatiky, která je až následně schopna podávat plný výkon.


Naše doporučení:

  • Na základě toho, kdy a kde budete jezdit, zvolte typ pneumatik.
  • Používejte pneumatiky jednoho výrobce.
  • Ideální jsou všechny čtyři pneumatiky stejné.
  • Při výměně pneumatik doporučujeme také výměnu ventilků.
  • Nové pneumatiky si nechte odborně namontovat a vyvážit (prodloužíte tím jejich životnost).
  • Pravidelně kontrolujte tlak v pneu.

 

JAK VYBÍRAT AUTOBATERII


Autobaterie se dělí do tří skupin:


1) Autobaterie pro jednoduchá, nenáročná vozidla se základní výbavou
2) Univerzální autobaterie
3) Autobaterie pro luxusní vozidla (energeticky náročná)

Kvalitní autobaterie se pozná tak, že snadno nastartujete i při nižší venkovní teplotě. Dalším znakem kvalitní autobaterie je dlouhá životnost, která je i několik let.

  • Při koupi nového akumulátoru je dobré řídit se daty v manuálu, nebo hodnotami uvedenými na štítku staré autobaterie.
  • Důležitou roli při výběru hraje značka a stáří vozidla, obsah a druh motoru a elektronická výbava vozidla.
  • Benzínovým vozidlům většinou stačí méně kvalitní autobaterie
  • Důležitý je prostor pro autobaterii, který je daný pro každé vozidlo jiné.

Novinkou jsou automobily se systémem Start-Stop, který automaticky vypíná motor při stání a čekání, například na křižovatce. Zde už nestačí klasické autobaterie. Takové vozidlo je nutno vybavit speciálním akumulátorem. Patří sem autobaterie AGM, GEL a EFB.

Pokud jezdíte na delší vzdálenosti, dá se říct, že šetříte svou autobaterii, protože se dokáže dostatečně nabít. Když akumulátor delší dobu nepoužíváte, může se naopak snadno vybít. K jeho uvedení do provozuschopného stavu slouží nabíječka autobaterií. Při nabíjení baterie je nutné dobře větrat, protože se uvolňují hořlavé plyny. Pomocí nabíječky autobaterií můžete znovu uvést do provozu i silně vybitou baterii.

 

NOVÉ PNEUMATIKY NEBO PROTEKTORY?


Nové pneumatiky

  • Větší míra bezpečnosti oproti protektorovaným pneumatikám díky neopotřebovanému dezénu.
  • Stálé jízdní parametry
  • Nízká hlučnost
  • Vysoký komfort
  • Slušivý vzhled

Protektory

Ojeté pneumatiky ze sběrných dvorů nejsou bezpečné, tak jako nové. Vizuálně není možné zjistit defekt pneumatiky. Při vyšších rychlostech se však vada pneumatiky projeví a může dojít k opravdu nebezpečné situaci.

Mějte na paměti, že bezpečí a lidské zdraví je na prvním místě!